ZÍSKEJTE SLEVU 10%

Přihlaste se k odběru newsletteru, získejte slevu 10% a možnost slyšet o všech novinkách a slevách.

Uděluji souhlas prodávajícímu MILPEX s.r.o se zpracováním poskytnutých osobních údajů pro účely uskutečnění obchodu, povinné evidence a marketingového zpracování, a to na dobu neurčitou, přijímám povinné poučení o ochraně osobních údajů a jsem starší 16 let.
Přidejte do košíku oblečení EcoBamboo a získáte dopravu zdarma!
CZK | EUR
Váš košík je úplně prázdný.
0 Kč
menu
DOMŮ
ŽENY
MUŽI
DĚTI
UDRŽITELNOST
náhled košíku
váš košík je prázdný

Proč se vyplatí vyměnit kávu za bylinné čaje

28.09.2019 | Michal P.

Milujete kávu, ale není Vám přes den tak dobře jako dřív? Možná je načase vyměnit Váš denní šálek kávy za horký bylinný čaj. V poslední době se do nabídek spousty kaváren (jaká ironie) dostává čím dál tím více různých bylinných čajů, které některým nahrazují ranní cappuccina nebo malá espressa.
Není novinkou, že káva člověka doslova nakopne. Všimli jste si ale jak po rychlém nástupu káva také rychle opadne? A přemýšleli jste někdy nad tím, že by náhrada ranní kávy za dobrý čaj mohla být jedna z příčin, proč se budete za pár let cítit minimálně pořád stejně dobře? Níže jsme uvedli pár duležitých bodů a možných alternativ, které stojí za to vyzkoušet.

Co přesně dělá káva/kofein tělu? ☕️


Kofein je stimulant a tělo zasahuje několika různými způsoby.  Zaprvé není pochyb o tom, že vás káva po ránu prostě nakopne, ale jak den (a roky) pokračují, kofein může zvýšit pravděpodobnost výskytu nespavosti.
Pokud vypijete více než šálek denně, všimněte si, že Vás bude nejspíše v průběhu času bolet hlava. Dlouhodbý přísun mělkého spánku totiž může vyústit v podobný problém společně s určitou podrážděností. Fyzicky může tělo reagovat jěstě hůře - pálení žáhy a zvýšený krevní tlak nezní jako zábava.
Nicméně, je známý fakt, že káva je spojována se sportovci podavající veliký fyzický výkon. Protože je kofein stimulant, znamená to, že nervovému systému pomůže za pomoci intenzivnímu cvičebnímu plánu při rozkádání tuků, pokud jste ovšem tělesně v pořádku a fit.
Netvrdíme a ani nechceme, aby se najednou svět otočil naruby a přestal pít kávu, když se to vezme kolem a kolem, šálek denně člověku neublíží. Existují ale docela zajímavé alternativy.

 

Jakým čajem mohu nahradit kávu a proč?

Může se zdát složité vybrat si náhradu za kávu. Bylinný čaj můžete považovat za sprosté slovo narozdíl od double shot flat white se soyovým mlékem, nicméně, silné atioxidanty přinášejí spoustu výhod.
 

Zázvorový čaj:

Velice populární v ajurvědské medicíně - zázvor zvýši pocit energie (ideální po ránu) a dělá kouzla při žaludečních problémech.
 

Čaj z citrónové trávy:

Citrónová tráva se používá na podporu trávení, snižje nadýmání a pomáhá těm, které neustále otravuje bolest hlavy (klidně i z kávy).  

Mátový čaj:

Zachránce během zimy a období nachlazení. Máta vám pomůže zbavit se rýmy a chrání před zhoršujícím se kašlem nebo mírnymi bolestmi hlavy.

Heřmánkový čaj:
Čaj pro snílky. Pokud bojujete s nespavostí a nebo v noci nemůžete usnout, heřmánkový čaj je pro vás to pravé. Neobsahuje žádný kofein  a i pokud netrpíte výše zmíněnými problémy, heřmánek Vám rozhodně neuškodí.

Ibiškový čaj:
Pokud bojujete s vysokým krevným tlakem z přebytku kofein, ibiškový čaj je pro vás ten ideální.

Je v zeleném čaji kofein?

Velmi častá otázka a důvod proč je zelený čaj velice populární alternativou ke kávě. Kofein v něm je a je to jeho klíčová ingedience. Zelený čaj vám ale díky antioxidantům, které obsahuje může pomoci se slabým imunitním systémem.

Mimo pocit nakopnutí, který vám zelený čaj přinese, má poměrně veliký přínost na lepším fungováním mozku. Zní to jako klišé, ale narozdíl od kávy, zelený čaj obsahuje theanin, který je známi, že působí proti úzkosti na mozek. Což je víceméně jako se napít dopaminu a zapůsobit tak na centrum odměn v mozku.